Pismo – Los Angeles

Hollywood Liberty Hotel $ 90
Temperatuur 30°C
180 miles gereden

Aangezien we zo vroeg ons bed ingedoken waren werden we ook weer vroeg wakker (half 8). We deden het rustig aan en om kwart voor 9 reden we Pismo Beach uit voor een nieuwe dag op de Highway 1. Vandaag was het zicht beter en we konden zelfs de Pacific Ocean zien! Na een paar uur in de auto en een paar wissels verder kwamen we in de buurt van Los Angeles. Als eerste reden we langs Malibu Beach, een druk strand. Daarna probeerden we in Venice Beach te komen en namen de afslag richting Ocean Avenue. Hier kwamen we in de verkeerde ‘lane’ terecht, waardoor we meteen de Parking van Santa Monica Pier opreden. Omkeren was niet mogelijk, dus het lot bepaalde dat we dit strand gingen bezoeken, waarbij ook nog bijkomende kosten van 8 dollar parkeren zat. Het maakte ons niet uit, want we waren wel toe aan een echt stranddagje. Aangezien het hier in LA 26 graden was met een klein briesje vermaakten we ons zeer op het strand. De golven waren op een gegeven moment zo’n 3 meter hoog en we zwommen en sprongen wat af. Om half 4 hadden we genoeg van het zonnen en liepen we de pier nogmaals af. Aan het einde van de pier heb je een mooi uitzicht op Beverly Hills en het strand. Het Hollywood-sign hebben we nog niet opgemerkt. We hadden net van de pier af een restaurantje opgemerkt die van half 5 tot half 7 happy hour had, waardoor alle voor- en hoofdgerechten $5 waren als je aan de bar at. Hier namen we allebei een voorgerecht, Kim carpaccio en Daan een soort mini-pizza (voor Amerikaanse begrippen) en deelden we weer een pizza, dit keer een pizza Calzone. Na het avondeten reden we in de file richting het hotel. Hier kwamen we aan om 8 uur en we liepen na de installatie op de kamer naar Hollywood Boulevard, waar alle ‘sterren’ op de Walk of Fame lagen. We liepen eerst richting het zuiden, waar we ongeveer 9 van de 10 namen op de sterren niet kenden. Daarna liepen we weer terug via de andere kant naar ons beginpunt en zagen veel meer mensen in die richting lopen. Daar lagen veel meer sterren die we kenden en maakten ook een paar foto’s hierbij. Ook zagen we op een gegeven moment een helikopter met zoeklicht ongeveer 100 meter verder boven de straat cirkelen en er kwamen ook allemaal politieauto’s. We zagen het van een afstandje aan en op een gegeven moment vlogen de kogels ons om de oren. We doken snel naar de grond en kropen naar het hotel. Okee, grapje! We liepen weer terug naar het hotel en kochten nog een donut voor op de kamer. Om 1 uur gingen we slapen.