Salida – Boulder

Days Inn Boulder $ 75
Temperatuur 25°C
170 miles gereden

Vannacht hadden we allebei echt super slecht geslapen en stapten dan ook maar om half 8 ons luchtbed uit. Het was wel de laatste nacht in het tentje, dus gelukkig kunnen we vannacht weer bijkomen in een lekker hotel-bed. We nemen wel de tent en de koelbox mee naar Nederland, maar het luchtbed, kussen en 2 camping-stoeltjes moesten het vandaag ontgelden. We gooiden het luchtbed en kussen in de kliko en maakten de campingeigenaar blij met de ‘freebees’, de stoeltjes. Na een kort gesprekje met beide ouders over Facebook vertrokken we om 9 uur richting Denver, ja het is al weer bijna voorbij :( ! Maar eerst moesten de nodige miles nog worden afgelegd om daar te komen. We reden door het prachtige landschap van Colorado, wat we soms een beetje Oostenrijks aan vonden doen (ook vanwege een aantal skiliften die we passeerden). Vele passen werden overgestoken en we reden vrij snel Denver binnen, we waren er al om 12 uur. We hadden eigenlijk totaal geen idee wat je kon doen in Denver, dus parkeerden we onze Ford in de buurt van ‘downtown’ (voor $5) en liepen richting de 16th Mall, een leuke winkelstraat. Hier hebben we een aantal winkeltjes gezien, maar vooral veel zwervers! In LA en San Francisco zie je er een aantal, maar hier zie je ze bij bosjes, vreselijk. Toen we in de winkelstraat liepen (waar we de kledingwinkels vermeden) kwamen we op een gegeven moment een bord tegen met daarop “Free Money Museum”. Dit wilden we wel even bekijken. We liepen naar de ingang en het leek net een soort ambassade of vliegveld, je werd helemaal gescand: paspoort, poortjes, etc. Gelukkig werden we toegelaten. Het museum was vrij klein, maar het was wel heel interessant. Je zag een aantal biljetten uit het verleden en ook een muur met daarin (echt) $30 miljoen aan $100 biljetten. Na dit uitstapje was het 4 uur en hadden we beide wel honger, dus liepen we richting Coors Field (het stadion waar we vanavond een wedstrijd van de Colorado Rockies gaan bekijken). Hier kozen we een restaurant recht tegenover het stadion en aten als starter tortillachips en als hoofd een burger (Daan) en een pita met lamsvlees (Kim). Ook deelden we nog een dessert: een Blondie, jammie! Na het afrekenen was er nog wat tijd over om ergens een drankje te drinken, dus we doken de eerste brouwerij van Denver binnen waar Daan een Colorojo (een eigen gebrouwen biertje met 8,4% alcohol) nam. Om 18:40 begon de wedstrijd tegen de LA Dodgers en het was al 6 uur, dus die tikte Daan vrij snel achterover (wellicht iets te snel). De wedstrijd vonden we allebei erg leuk, wat helemaal leuk was was dat de Colorado Rockies (die laatste staan en LA tweede) bij de eerste slag al een homerun sloegen. Het ging ze helemaal voor de wind (in de 8e inning zelfs 7 punten) en wonnen met 10-0! We hadden genoten. Na de wedstrijd moesten we nog een aardig stukje teruglopen naar de auto die we downtown hadden geparkeerd. Op naar ons hotel in Boulder, nog zo’n klein half uurtje rijden. Hier reed Kim natuurlijk (want Daan had 3 verschillende biertjes op en dat voelde ‘ie wel) en we kwamen rond 11 uur aan bij het hotel. Nog even relaxen en daarna naar bed!