Kinlochleven – Fort William

Alweer de laatste wandeldag van de West Highland Way was aangebroken vandaag, en dit is tot slot een erg pittige route. Helaas hielp het weer vandaag totaal niet, omdat de verwachting was dat het nog de hele dag door zou blijven gaan met regenen (het was sinds gister 15:00 nog niet gestopt). We stonden op om 8 uur, ontbeten met muesli-ontbijt (en Kim nog 2 cup-a-soup) en vertrokken om 9 uur van het hostel in de stromende regen. We kwamen op de route Lienke en Puck nog tegen en hebben de verdere route samen gewandeld. Daarna: regen, regen en regen. Om 15:00 kwamen we, zonder ook maar even te zitten/stoppen onderweg, aan bij de weg naar het hostel of de camping. Omdat we er echt helemaal als verzopen katjes uitzagen en het nog steeds onafgebroken hard regende hoopten we dat het hostel nog plek had. Hier waren we om 15:10 en om 15:15 zou het loket opengaan. We waren als tweede aan de beurt en hadden erg veel geluk: er waren nog slechts 3 bedden over in het hele hostel! Wel moesten we in een ‘mens room’, maar dat deerde ons (Kim) natuurlijk totaal niet. Toen we eenmaal ingecheckt waren kleedden we ons uit, gooiden de natte spullen over de verwarming en namen de lekkerste douche ever. Daarna chillden we nog wat op de kamer met een Magners en een boekje om te lezen. s’Avonds gingen we naar de Glen Nevis pub waar we dineerden. Kim wilde de zalm, maar hiervoor moesten we verkassen naar het zeer chique restaurant-gedeelte. Hier liepen we met onze schoenen in de hand heen, haha. Later op de avond kwamen Laurens en Lienke en ‘Vader en 2 zoons’ ook nog gezellig zitten in de pub. We zaten tot 22:00 en daarna liepen we weer naar het hostel. We doken lekker onder de wol, op voor een goede nachtrust.