Meeting the Sutherlands [dag 5]

Om half 8 stonden we alweer fris en fruitig buiten ons tentje. Trouwens, fris nog niet, dus namen we allebei een douche voordat we de tent op gingen ruimen. Nadat de tent was ingepakt ontbeten we nog op de tentplek met oatmeal met stukjes appel en verse banaan. Om half 9 reden we weg. Op de route naar Salt Lake City was een wandeling van ongeveer 3 uur die Kim had gevonden op internet: de Kanarra Creek trail (bij Kanarraville). Hier kwamen we om half 10 aan en trokken onze waterschoenen aan. Om te parkeren moest je alleen wel $10 betalen, maar dat mocht de pret niet drukken. Het eerste gedeelte van de hike is nog op een verhard pad, maar naarmate we steeds verder kwamen moest je op veel stukken door de creek (rivier) heen. Ook kwamen we in een canyon terecht, wat ons een beetje deed denken aan de wandeling in de Narrows van vorig jaar. Op deze wandeling zijn er alleen veel meer watervalletjes en rotspartijen waar je overheen moet klimmen wat het echt heel erg leuk maakte. We vonden deze wandeling zelfs nog leuker dan de wandeling in de Narrows. We eindigden bij grote waterval no. 2, omdat hier de trap gedeeltelijk ingestort was en je moeilijk verder kon. Ook moesten we weer terug naar de auto, omdat we nog zo’n 380km moesten afleggen naar Salt Lake City. De terugweg ging veel sneller dan heen, dus waren we al om half 1 terug bij de auto. Na deze leuke tussenstop gingen we weer op weg. Lekker recht-toe-recht-aan 380km op dezelfde weg, aangezien de I-15 één rechte weg is van Las Vegas naar Salt Lake City. Bij een tussenstop kochten we super-huge Cinnamon rolls, want we hadden wel honger gekregen na al die inspanning. Om 17.00uur arriveerden we in Salt Lake City, waar de familie Sutherland ons verwelkomde. Alex, zoon no.2, hebben we vorig jaar leren kennen tijdens een hike in Zion. We verblijven nu twee nachten hier. Toen we aankwamen werden we erg gastvrij ontvangen en het was meteen ook erg gezellig. Tina, de moeder van Alex, stelde voor om Chinees te bestellen voor die avond, en daar zeiden wij geen nee tegen. Marcus, het neefje van Alex, schoof ook aan. Na de maaltijd gaven we ze onze cadeaus uit Nederland: drop, stroopwafels, een Edammer kaas (die het wonderwel overleefd heeft met 45 graden zonder koelbox) + kaasschaaf. Ze waren hier erg blij mee en vonden alles heel lekker. Ook Brett, de vader des huizes, kwam even een paar minuten binnenvallen na ’t werk en was erg blij met de kaas omdat hij een kaas-fan is. Hij moest daarna alleen weer snel weg, omdat hij naar de boys scouts moest. Na het eten zijn we met Alex en Marcus naar het summer festival gegaan, een lokaal evenement waarbij op straat gedanst werd door verschillende groepen (er was zelfs een groep uit Culemborg die ‘Nederlandse’ dansjes deed, overigens super slecht). We namen ook nog een Funnel Cake met slagroom die we met z’n vieren deelden. Om 20.30uur moesten de jongens werken (als lifeguard bij het zwembad) en zijn wij naar de Wal-Mart om de hoek gegaan. Om 22.00uur waren we weer terug bij het huis van de Sutherlands.