Popo Agie [dag 13]

We sliepen vandaag lekker uit tot 9 uur en deden het rustig aan. Even douchen, broodje eten en we gingen op weg. Eerst reden we nog naar een outdoor outlet, die op de route lag. Hier kochten we een duffle bag, handschoenen (!) van Spyder en een mooie dagrugzak van Vaude. En een tennisrokje voor Kim (!). We konden op weg! Om 11.15 reden we weg uit Cody richting Lander. Een vrij eentonige route met hier en daar wat werk aan de weg en soms een erg mooi uitzicht over rivieren en bergen. Om 13.30 reden we een parkeerplaats op die aan een rivier lag. Hier konden we lekker zonnen op een steiger, want het was nog steeds prachtig weer. 32 graden en geen wolkje aan de lucht. We hebben sowieso heel erg mazzel met het weer, we hebben slechts 1 maal in de avond regen gehad en de rest van de tijd zon :D. Na een half uur in de relax-stand en een ananas achter de kiezen gingen we weer op pad. Tijdens deze autoroute gebeurde er verder weinig. Om 3 uur arriveerden we in Lander en na een kort bezoek aan het Visitor Center van Sinks Canyon State Park draaiden we de camping op: Popo Agie Campground. Deze campground is echt super mooi en ligt naast de Popo Agie River, met uitzicht op de bergen naast de canyon. Je kunt zelf een plekje uitkiezen en $11 (per nacht) in een envelop doen. We zetten snel de tent op en stapten weer in de auto, want we wilden een leuke trail gaan lopen. De start van de Popo Agie Trail is erg dicht bij de camping (zo’n 5 minuutjes rijden). We pakten onze nieuwe backpack in en gingen op pad. We zijn nog steeds in ‘Bear Country’, dus het advies is om genoeg geluid te maken tijdens het wandelen (dus klapten we steeds een beetje). Helaas geen beren gezien (of naja, helaas?), maar op een gegeven moment lag er wel een slang op de trail! Eentje van ongeveer 60cm lang. Dit dier kunnen we dus ook weer afstrepen van de lijst, yeah! Na 2,5km kwamen we aan bij de Popo Agie Falls, je zag het water helemaal van boven aan de canyon naar onder lopen in veel verschillende watervallen. Wat een prachtig gezicht was dit. Toen we verder liepen kon je erg dichtbij de grootste waterval komen. En een aapje als Daan is, moest hij natuurlijk weer helemaal op de waterval klimmen. Het ging gelukkig allemaal goed en we hebben weer mooie foto’s. Na de waterval kon je verder lopen op de trail, want er waren twee swimming holes. De eerste swimming hole was niet heel bijzonder, maar bij de tweede kon je via een natuurlijke glijbaan een vrije val maken van ongeveer 5 meter hoogte. Je moest eerst wat water over de stenen heen gooien voordat je kon gaan glijden en dan kon je rechts (zie de foto) naast de stroom water gaan glijden. Kim durfde, nadat een local haar voor was gegaan, het als eerste aan. Het was supervet om te doen, maar na de splash was het wel even naar adem happen, omdat het water ijskoud was. Daan ging daarna nog 2x. (Bij deze nog even een bedankje naar Elly van het AllesAmerika-forum, die ons geattendeerd heeft op deze trail. We hebben er erg van genoten!) Om half 7 waren we weer terug op de camping en stoken meteen de BBQ aan. We hadden gisteren worsten en biefstuk gekocht. Deze gooiden we op de barbecue en namen hierbij ook nog een soort ‘soep’ van pastasaus met tonijn en uitjes. Na het eten liep de campingbaas nog langs om een praatje te maken (een soort van Native American). Hij zei dat hij Dutchies and Kiwis de aardigste mensen vond, daarnaast vertelde hij ons dat we bij zijn bus (hij woont de hele zomer in een soort oude blauwe touringcar) voor een ‘donatie’ kampvuurhout konden halen. s’Avonds maakte Daan het kampvuur aan en roosterden we marshmallows onder een hele heldere sterrenhemel.

[we kunnen helaas geen foto’s van onszelf uploaden vanwege het super-trage internet.. ook zijn alle foto’s met de mobiele telefoon gemaakt, vanwege de grootte van het bestand]

One thought on “Popo Agie [dag 13]

1. Wat gaaf dat jullie ook de Popo Agie Trail gedaan hebben! Mooi hè 🙂
    En super dat jullie ook de natuurlijke glijbaan gedaan hebben. Ik durfde niet hihi.