Goblins & Fire [dag 15]

Om 8 uur ging de wekker alweer. Tijd voor ontbijt! Toen het water voor de oatmeal net kookte begaf het gasflesje het. Strakke timing dus, want dit was onze een-na-laatste nacht kamperen. Na het ontbijt ruimden we de auto weer in en vertrokken om half 9 van de camping. Al vroeg op de route reden we langs een Wal-Mart, waar we nog wat laatste kleine boodschapjes kochten. Om half 10 gingen we weer op pad. Je blijft toch altijd wat langer hangen in zo’n grote supermarkt. Op de route naar Torrey gebeurde er verder weinig (wat saai!) en het werd helaas ook wat bewolkt waardoor we de lunch (appel-donuts en cinnamon-rolls) maar in de auto nuttigden. Op de route ligt het Goblin Valley State Park, die we vorig jaar overgeslagen hebben, maar nu vonden we het wel een bezoek waard. Na een autoreis van 4 uur kwamen we hier aan, betaalden $8 bij de ingang en konden doorrijden. Gelukkig was het weer weer wat opgeklaard, waardoor het nu half-bewolkt was met soms een zonnetje tussendoor. Het was erg prettig dat er wolken waren, want met 33 graden voelt het erg branderig als de zon op je bol staat. In het park liepen we een trail genaamd de Carmel Canyon Trail. Deze trail is eigenlijk 1,5 mile lang, maar wij (vooral op aandringen van Daan) maakten ‘m een stuk langer door te klimmen op de rotsen. Hier waren we ongeveer twee uur zoet mee. Het park is erg mooi, met rotsen die lijken op kleine dwergen (goblins). We zijn nu weer in de buurt van Moab, en het park heeft qua kleur veel weg van het Nationale Park Arches. We reden om half 4 weg van het park, op weg naar Capitol Reef NP. In Capitol Reef aangekomen bezochten we een paar viewpoints en maakten weer mooie foto’s. Om 17.00uur kwamen we ein-de-lijk aan bij 1000 Lakes RV Park, waar onze cabin voor vannacht staat. Vorig jaar overnachtten we hier ook al en vonden de cabins hier het mooiste van de trip. Deze keer kregen we cabin 1, eentje met twee tweepersoons-bedden (vorige keer hadden we er een stapelbed bij). We gebruikten onze laatste kooltjes om de BBQ aan te krijgen, maar dit was net te weinig om het vlees op te braden. We gooiden er dus maar wat brandhout op en toen kon het eetfestijn beginnen. We hadden 6 steaks en 5 worsten die verorberd moesten worden. Het was erg lekker, maar net iets te veel, waardoor we 2 worsten en 1 steak hebben bewaard als ‘left-over’ voor morgen bij de lunch. We stookten daarna nog al ons brandhout op en gingen om half 11 slapen.

One thought on “Goblins & Fire [dag 15]

1. hi Daan en Kim,
    mooie foto’s van Goblin Park. Prachtige natuur. Lekker vuurtje gestookt, BBQ vlees klaargemaakt. Helemaal lekker! Veel pleasure nog komende tijd, gr Harry