Bryce & Olive Garden [dag 16]

En de wekker ging alweer een half uurtje eerder… Maar toch zijn we gelukkig wel uitgeslapen op de lekkere bedden van de cabin. We ontbeten vandaag in de auto (brood met black pepper beef) en reden om kwart over 8 weg bij de campground. We namen de scenic route UT-12 naar Bryce Canyon. Vorig jaar reden we deze route ook, maar hadden toen op een aantal stukken onweer, nu was het gelukkig heel helder weer. Om 11 uur kwamen we aan bij Bryce Canyon National Park. Vorig jaar hebben we hier veel gewandeld, maar daar hadden we nu helaas geen tijd voor, dus werd het een bliksembezoek naar een aantal viewpoints van het zuidelijke gedeelte van het park. Vorig jaar hadden we geen tijd om deze uitzichtpunten te bezoeken, gelukkig hebben we de kans gekregen om dit park nogmaals met een bezoek te vereren. We reden helemaal naar het uiterste puntje en hadden een prachtig uitzicht over het park. Daarna reden we de weg weer terug en bekeken de andere viewpoints (een stuk of 6) op de route. We hopten uit de auto, foto maken klik-klik, en weer hop in de auto. De ‘American way of doing a National Park’. Na deze route stopten we nog even in het plaatsje Bryce om wat souvenirwinkeltjes te bezoeken. Helaas hadden ze niet echt iets leuks/moois om mee te nemen. Wel gingen we op de foto als cowboy en cowgirl met ons hoofd in een gat in een bord, haha (vond Daan vooral heel leuk > not). Om 13.00uur reden we het park weer uit, want we hadden nog zo’n 250km af te leggen. We namen de snelste route via de snelweg en om 15.30 waren we bij ons hotel in St. George. We zochten even snel op waar de Wal-Mart zich bevond en gingen weer op pad. Het was slechts een paar minuutjes verderop. We moesten nog bij de Wal-Mart zijn, omdat we nog een nieuwe koffer wilden kopen (eenzelfde als die we vorig jaar gekocht hadden). Gelukkig was hij ‘available’ en we kochten een andere kleur, metallic rood. Na dit bezoekje reden we weer terug naar het hotel waar het inpakken van de koffers wel een aardige klus werd. We reizen straks verder met 2 koffers, een rugzak, dufflebag, backpack en laptoptas. Gelukkig mag je bij British Airways twee stukken handbagage mee met ieder een gewicht t/m 23kg. Dat gaat dus wel goedkomen. Om 18.00uur hadden we wel honger gekregen, maar helaas hebben we geen gasflesje meer… dus wat nu!? We gingen dus maar uit eten… 😉 Kim wist dat je bij Olive Garden erg lekker kon eten, dus we zochten op waar het restaurant was en reden erheen. We kregen meteen een tafel toegewezen en namen allebei een vers sapje (met gratis refills!). We kregen een gratis salade met breadsticks geserveerd (omdat we een hoofdgerecht hadden) en het smaakte erg lekker. Toen we nog bezig waren met de salade en op onze voorgerechten aan het wachten waren kwamen onze hoofdgerechten al (?). De serveerster excuseerde zich en na een tijdje later kwamen toch onze voorgerechten. Daan had brood met 5-soorten kaas en Kim grilled chicken met een Alfredo saus. We hadden het nog niet op of de hoofdgerechten werden al neergezet: Pasta Chicken & Shrimp voor Daan en Grilled Salmon & Vegetables voor Kim. De groenten bij de zalm waren wat lauw, dus zeiden we dat tegen de serveerster. Weer veel excuses, maar wij vonden het verder niet heel erg. Het eten was erg smakelijk, maar wel veel! We kregen het allebei niet op, dus vroegen we om een ‘doggy bag’ om mee te nemen. Op een gegeven moment kwam de manager nog bij ons aan tafel voor nog meer excuses (wij vonden het niet zo erg trouwens), en hij vertelde ons dat hij de zalm voor ons zou betalen. Prima hoor! Toen we de rekening kregen zagen we dat hij ook nog allebei de voorgerechten van de rekening gehaald had. Uiteindelijk was de rekening $24,10 haha. We hebben ze $30 gegeven, lol. Toch een fooi van 25%. Om 19.45uur stonden we weer buiten en reden terug naar het hotel. Hier hebben we relaxt een filmpje gekeken.