Dag 18 – Sequoia

We waren gisteravond na het BBQen niet zo laat naar bed gegaan dus werden we prima op tijd wakker om half 8. We deden het rustig aan, herpakten de koffers met alle nieuwe kleding, namen een oatmeal ontbijtje en om half 10 reden we weg van de camping. Onze eerste stop was de trail of 100 Giants. Deze trail is maar iets van 2 mile en duurt daarom niet langer dan drie kwartier. Hier zagen we als eerste de echte Sequoia bomen die soms wel 10 meter in doorsnee kunnen worden. We vermaakten ons wel met het klimmen en klauteren over omgevallen bomen en verbaasden ons over hoe breed sommige bomen waren. Soms was er zelfs een boom die vergroeid was met een tweede boom of dat er een andere boom groeide ‘inside of’ een andere. Na deze hike reden we een uur met een hele bochtige en stijgende weg naar de 190, maar daar stond een highway patrol mannetje die vertelde dat er bosbranden waren en we rechtsomkeert moesten maken 🙄. Dat was nogal klote, want hierdoor hadden we 2 uur vertraging en konden we in de middag geen wandelingen meer doen. We besloten maar in Visalia bij een Taco Bell te gaan chillen, want we moesten weer onze camera accu opladen. Om 16:00 reden we weg en arriveerden om 18:30 via de 198 vanuit Three Rivers in Sequoia National Park. Deze route is erg mooi, maar kost nogal veel tijd omdat het alleen maar bochtige wegen zijn. We zetten om 19:00 de tent op en begonnen weer aan de BBQ. We hadden gisteren een episch grote steak (2 handjes vol) gekocht voor $8 en hadden ook nog worsten over van onze BBQ van gisteren. En natuurlijk werd dit alles vergezeld door een koude Captain-Cola 😎. ’s Avonds zijn we een boekje gaan lezen in het camping winkeltje en namen we voor $1 een douche. We gingen om 22:00 slapen.