Dag 38 – Wanaka – Queenstown – Te Anau

We hadden de canyoning tour van 10.30 uur geboekt die vanuit Queenstown vertrok, dus stonden we op om acht uur, pakten de tent in en reden om half negen weg van de camping. We reden over de pass richting Queenstown en om half tien waren we bij de Countdown. Daar deden we snel wat inkopen voor de 4-daagse wandeltocht die morgen zou aanvangen en daarna reden we het centrum van Queenstown in. Daar was het nogal moeilijk om een parkeerplek te vinden, dus deden we er wel een kwartier over om een plekje te vinden waar je langer dan 4 uur mocht parkeren. Gelukkig waren we nog vrij op tijd, waardoor we precies om 10.15 arriveerden bij Queenstown Canyoning. Om half 11 begon de tour en werden we eerst in een busje geladen. We reden langs het meer naar het noorden en kwamen een kwartier later aan bij Bob’s Cove waar we ons in wetsuits mochten hijsen. Die zaten lekker strak 😬. Daarna gingen we weer het busje in en werden we naar het begin van de canyon gereden (die aan het einde van de camping was). We moesten eerst tien minuten steil omhoog klimmen en daarna deden we twee keer een lange zipline die wel cool was. Daarna abseilden we de canyon in waar we gleden over watervallen en een aantal keer van grote hoogte het water in gingen springen (de hoogste was ruim 6 meter). Het was echt heel leuk om te doen. Na een uurtje of twee in de canyon zwommen we naar buiten en werden we weer in de bus geladen. We hadden erg mooie uitzichten over het meer op de terugweg. Om half 3 werden we weer afgezet bij het kantoor van de organisatie en doken we nog even Queenstown in. We gingen nog even in een Irish Pub zitten waar we een lekkere maaltijd nuttigden. Daarna kochten we de Kathmandu leeg en kocht ik nog twee paar wandelsokken bij de Macpac. Om 17.30 reden we weg uit Queenstown en arriveerden om 19.30 in Te Anau waar we een huisje op een vakantiepark hadden gehuurd. Dat was maar goed ook, want het begon keihard te regenen. s’Avonds zijn we nog het dorp ingegaan en deelden biefstuk medaillons bij het Kepler Restaurant. Om 22.00 uur waren we pas terug bij het huisje en moesten toen nog de backpacks voor de Kepler track inpakken. Daan viel om 23.00 uur al om van de slaap en ik ben zelf om 0.00 uur gaan slapen.