Barcelona – Narbonne

Na een erge korte nacht waren we om 6 uur alweer in de kleren om ons op te maken voor de reis naar Narbonne. Alles hadden we de dag van tevoren al zo’n beetje ingepakt, dus nu moest alleen de tent nog worden opgebroken en de matjes opgerold. Dit hebben we in 45 minuten gedaan en om 6:45 gingen we richting station. We zagen op een erf net buiten de camping een mand met stokbroden staan, dus we namen er 1 mee, omdat de winkels nog gesloten waren en we nog geen eten voor die dag hadden. Helaas kwam er precies op dat moment een ventje achter ons aan die het stokbrood weer innam. Geen stokbrood-ontbijtje dus, maar wederom cracottes met la vache qui rit. We kwamen ruim op tijd aan in Barcelona (7:30) en dus hadden we de tijd om te kijken waar de trein precies vertrok. Om 8:46 namen we de trein naar Cerbere waar we moesten overstappen. Op het treinstation hebben we nog genoten van onze laatste cracottes en namen daarna de trein naar Narbonne. Het was een aparte trein met zit-coupes voor 6 personen. Tijdens de prachtige route kwamen we erachter dat we Barcelona volgens onze eerdere planning een dag te vroeg hadden verlaten. Toch maakte dit niet zoveel uit, want we hadden alles gezien wat we wilden. Ook gaan we nog proberen de Tour de France te zien op 4 of 5 juli, maar dit gaat wel krap worden. Om 14:09 kwamen we aan in Narbonne en we gingen een lange reis naar de camping tegemoet (het is zo’n 10 km lopen). Na ongeveer 1,5 uur gelopen te hebben in de snikhete zon kreeg Kim het geniale idee om te gaan liften. Al na 3 pogingen was het ons gelukt en een aardige Belg liet ons meerijden. Het was nog best ver naar de camping vanaf dat punt. Nadat we op de camping een mooi plekje hadden uitgekozen en de tent klaar voor gebruik hadden gemaakt wilden we even afkoelen in het luxe zwembad met glijbanen. De pret was van korte duur. Daan had een verkeerde zwembroek! Nu moesten we op zoek naar een andere. Dan maar een rondje over de camping lopen. De camping blijkt best groot te zijn: luxe zwembad, 3 tennisbanen, midgetgolf, restaurant/bar, fitness, winkeltje, etc. Een paar dagen eerder hadden we het avondeten al gekocht: een zakje met pasta voor 2 personen. Voor het toetje zijn we nog even langs het winkeltje gelopen. Hmm, lekker Danone. Ook nog wat drinken voor in de tent en de dag zat er weer op.