Narbonne – Antibes

Deze ochtend stonden we ‘al’ om half 9 op, maar we konden het gelukkig rustig aan doen, want de geplande treinreis was pas om 14:25. Eerst zijn we even wezen douchen, waarna de tassen ingepakt moesten worden. Ook hadden we nog 2 stokbroden bij het winkeltje gekocht voor het ontbijt. Om 10:00 liepen we uiteindelijk naar de receptie waar we gingen uitchecken. We waren 48 euro kwijt voor 3 nachten, dus dat was erg mooi. Hierna waren we weer van plan om te liften naar Narbonnen, met ons schriftje in de hand. En jawel hoor, bij de eerste poging lukte het ons weer! Twee jongens van onze camping wilden ons wel afzetten bij het centrum (hier waren we om 11:00). In het centrum liepen we eerst naar de supermarkt waar we een fles sap, fles water en 2 toetjes kochten. Na dit lekker opgegeten te hebben zijn we op zoek gegaan naar een shotglaasje voor de verzameling van Daan en een nieuw gasflesje. Helaas, beide lukte niet. Omdat veel winkels sloten om 12:00 was er qua shoppen ook weinig te beleven in Narbonne, dus hebben we maar 2 broodjes gekocht en zijn op een terrasje gaan zitten. Om 13:00 liepen we naar het station. Op het station hebben we onze kaart van Narbonne aan wat backpackers gegeven die er wat verdwaald uitzagen. Even was er spanning of onze trein vertraging zou hebben (omdat 2 andere treinen dat wel hadden), maar gelukkig vertrok onze trein stipt op tijd. Na een rit van 3 uur kwamen we aan op station Marseille st. Charles. Om 17:59 vertrok de trein naar Antibes en we hadden nog 20 min. om over te stappen. Gelukkig was dit gelukt en we zaten in een 8-persoons coupe, samen met een jankende zwangere vrouw en haar vriend. We vertrokken wederom stipt op tijd en na een reis van 2 uur kwamen we aan in Antibes om 20:08. Direct hierna namen we de trein naar Biot (1 station verder) en we kwamen aan op de camping om 20:30. Na ons aangemeld te hebben konden we onze tent opzetten. Een Nederlandse man wilde ons wel helpen en we hadden nog een praatje met hem gemaakt. Om 22:00 gingen we naar een permanente kermis die erg veel attracties had (maar allemaal iets van 5 euro kostten). We hadden toch nog wel honger gekregen, want ons avondeten bestond uit een paar broodjes. We liepen naar een restaurantje waar we een nagerecht namen. Daan een crème brulee en Kim een perentaart. We keerden terug naar de camping om 22:45 en gingen om 23:00 slapen.