Skye’17

Van 3 juni t/m 8 juni 2017 vertrokken we voor een weekje naar Schotland om daar het eiland Skye te bezoeken. Bekijk het fotoboek hier of lees het korte reisverslagje hieronder.

Op zaterdag 3 juni vlogen we om 10.05 op Edinburgh (met Easyjet). Na een kort vluchtje landden we op Edinburgh en gingen meteen door naar de car rental. We namen de proef op de som en kozen ervoor om een autootje te huren en de hele week te (wild)kamperen. Aangezien dit voor het eerst was dat we een auto huurden in de UK was het even oefenen (voor Daan), want én een automaat én een stuur aan de rechterkant bleek best moeilijk te zijn. Toen Daan eenmaal had ondervonden hoe de auto werkte konden we van start met de trip. We reden hiervoor meteen door naar het eiland (een tripje van ongeveer 6 uur). Het weer was meteen al goed (droog!) en na een mooie rit langs Loch Lomond en een bezoekje aan het Kingshouse Hotel zetten we onze tent op bij camping By The Way in Tyndrum. De volgende dag stonden we vroeg op en reden naar het Isle of Skye. Hier liepen we de Quiraing Trail, een prachtige wandelroute van 7km. We vonden dit zo ongeveer de mooiste wandeling die we ooit gemaakt hebben (!). En gelukkig scheen de zon ook, dus we hadden ver uitzicht. s’Avonds zijn we naar Coral Beach gereden, een strand die bestond uit alleen maar koraal (heel bijzonder). Omdat de zon bijna onderging zijn we een zijweggetje ingereden om een plekje uit te zoeken om te wildkamperen. Dat werd een hele prachtige plek (zie fotoboek). We werden de volgende ochtend alleen wel een klein beetje geterroriseerd door midges, waardoor we ervoor kozen om de achterklep van de auto open te doen en daar alle tentspullen snel in te gooien. De volgende bestemming was het Fairy Pools Circuit (3km), een erg mooie trail. Daarna reden we weer wat verder en brachten een bezoek aan de Talisker distillery. Aangezien het weer een beetje omsloeg en er veel midges waren besloten we deze nacht niet te wildkamperen, maar een B&B binnen te lopen en daar te overnachten. De volgende dag reden we naar Fort William, zetten daar de auto neer op de parking van de supermarkt en namen de bus naar Kinlochleven. Vanaf daar liepen we de laatste etappe van de West Highland Way (omdat deze in 2014 helemaal in het water was gevallen en we nu prachtig weer hadden). Na deze lange etappe van 22km kozen we ervoor om 1 nachtje in Fort William te verblijven in een B&B, waar we in Woodland House overnachtten. De volgende dag reden we van Fort William weer terug naar Edinburgh (met een kleine detour langs de Dalwhinnie distillery), waar onze vlucht naar Schiphol vertrok om 19.40 uur.