Charteris – Christchurch

We sliepen vandaag lekker uit en namen even de tijd om in de ochtend lekker te relaxen. Emy en ik besteedden weer wat tijd aan onze scrapbookjes en lazen wat in een boek. Om 13.00 uur gingen papa, mama en ik nog een wandeling van 1,5 uur doen die je vanaf de campground kon doen. We liepen in ongeveer een uurtje naar Big Rock, waar moest scrambelen tussen rotsen door om er te komen. Hier had je een prachtig uitzicht had over de baai en de bergen. Er stond hier een hek met erop “for your own safety, please do(n’t) climb over the barrier”. En natuurlijk ging ik daar weer overheen klimmen 😏. Het heeft wel een mooie foto opgeleverd in ieder geval. En zo gevaarlijk was het daar nu ook weer niet. Terug liepen we over hetzelfde pad, door het oerwoud, over touwbruggen en mooie paden. Om half drie waren we weer terug bij de camper en reden om half vier weg van de campground. Op naar het vliegveld om Daan op te halen! We reden een scenic route over een pass waar je mooi uitzicht had over Christchurch. Om vijf uur kwamen we aan bij de Countdown die op tien minuten lopen van het vliegveld zit. Hier parkeerden we de camper en liepen snel naar het vliegveld, want Daan z’n vliegtuig zou tussen 17:15 en 17:20 landen hadden we gezien op de flight tracker app. Op het vliegveld aangekomen zagen we dat zijn vliegtuig nog niet was geland dus keken we vanuit een cafeetje naar de vliegtuigen die gingen landen. Na een paar minuten kijken zagen we het vliegtuig ban China Southern en was hij geland 👌🏻. Daarna gingen we in de lobby bij een café naast de international arrivals gate zitten. We waren toen nogal melig en gingen ons achter plantjes verstoppen, zodat Daan ons niet zou herkennen. Het was natuurlijk nog steeds een verrassing voor hem dat we hem zouden ophalen. Na eventjes wachten kwam hij met zijn koffers aangelopen en zag ons meteen 🙈😅. Hij was heel erg verrast, dus dat was erg leuk. s’Avonds gingen we met z’n vijven eten bij de Burgerfuel en zeiden Daan en ik papa, mama en Emy gedag. Zij gingen de nacht namelijk met z’n drieën in de camper slapen en wij hadden een kamer in het Jucy Snooze hostel geboekt.