Christchurch – Arthur’s Pass

We stonden op om 9 uur en ik haalde even een broodje bij de Subway voor het ontbijt. Ook had ik gisteren nog een afspraak gemaakt met een jongen die zijn kampeerspullen verkocht en waarvan we een groot luchtbed met elektrische pomp konden overnemen voor slechts $12 (ligt toch wat lekkerder dan twee kleine backpack luchtbedjes). Om 10 uur vertrokken we bij het hostel en liepen we terug naar het vliegveld waar we bij Ezi onze rental car ophaalden: een Toyota Corolla sportauto. We laadden alle spullen in, deden nog even snel een boodschap en reden naar de camping van papa, mama en Emy waar we hun ophaalden. Gezamenlijk reden we naar Arthur’s Pass. Onderweg hadden wij nog een lifter opgepikt die de hele weg bij ons in de auto zat. Het was wat proppen in ons sportautootje met onze bagage en zijn backpack, maar hij was allang al blij dat hij werd opgepikt, want hij stond al bijna een uur te wachten op een lift. Hij heette Daniël, kwam uit Hongarije en zou in Arthur’s Pass een vijf-daagse hike gaan doen. In het dorpje zetten we hem af bij het Visitor Centre en reden terug naar de freedom campground (Klondyke corner). Totdat we er daar achter kwamen dat Daniël zijn matje nog had laten liggen op onze hoedenplank. We reden daarom terug naar het Visitor Centre, maar Daniël was al weg. Dus nu moest hij 4 nachten zonder matje door (want er was hier in deze omgeving echt helemaal niets om iets te kunnen kopen 🙈). Wij zagen hem nergens meer, dus gingen we maar een wandeling doen: de Devil’s Punchbowl Falls track. Je moest ongeveer twintig minuten traplopen en aan het einde was een prachtige waterval. Een witte!! (op het noordereiland hadden we alleen maar lelijke bruine watervallen gezien 😝). Na de wandeling reden we weer terug naar Klondyke corner en zetten daar onze tent op. Mama en papa kwamen een uurtje later en zetten de camper ook bij ons tentje. We aten rijst met kip en doken daarna de tent en camper in, want er waren best veel muggen en vliegjes hier.