Punakaiki – Abel Tasman

We vertrokken gelijktijdig met de camper van de accommodatie en reden langs de kust richting het noorden. Het weer was vandaag zelfs nog beter dan gisteren waardoor we nu nóg mooiere uitzichten op de kliffen en de zee hadden. We maakten een aantal fotostops op deze route. Toen we in Charleston een bordje met ‘Goldmine’ tegenkwamen reden we daarin en kochten twee entreebewijsjes. Er was een meisje die wat interessante info gaf over de mijn en daarna mocht je op eigen gelegenheid door de tunnels lopen. Toeval wilde dat we de dag ervoor een headlight hadden gekocht, dus die konden we meteen gebruiken. Je moest gebukt lopen door de donkere gangen van de grot en je moest oppassen dat er geen spinnen in je haar kwamen 😝. Toen we de langste grot ingingen waren daar ook best veel glowworms te zien, dus dat kon Daan ook weer van z’n lijstje afstrepen. In het parkje had je een kleine loop / wandeling waar je over de oude rails van de mijnkarretjes kon lopen. Dit was ook weer een soort oerwoud-bos. Na ons bezoek stapten we weer in de auto en reden we richting Westport waar we gingen lunchen met een burger in een eettentje (Gibbys juice bar). Hier denkt Daan dat hij zijn zonnebril heeft laten liggen.. 🤨🙈. Die is namelijk kwijt nu. Rond een uur of half drie stapten we weer in de auto, want we moesten nog best een eindje naar Abel Tasman National Park. Toen we in Motueka waren gingen we eerst naar de iSite om te vragen of onze reservering bij Aquataxi voor de Abel Tasman Adventire goed doorgekomen was. Dit was helaas niet zo en de backpackersboot Aquapackers zat ook al een week vooruit volgeboekt. De enige optie die we nog konden doen was een overnachting op de camping in Anchorage, maar wel de dag erna. Gelukkig hadden we voor Abel Tasman 3 nachten ingepland, dus boekten we direct de campground. We kwamen om vijf uur aan op Bethany’s Christian Park campground waar we een plek namen voor de camper met tent. Hier moesten we nog best lang wachten voordat de camper arriveerde, dus zetten we alvast maar ons tentje op op onze plek. Om zes uur kwam de family eindelijk aan op de camping en begon kok Emy meteen met koken. s’Avonds deden we nog een potje pesten en gingen daarna slapen.