Las Vegas – Kanab

maandag 28 augustus 2017
The D Hotel Las Vegas $ 44
Temperatuur 44°C

We sliepen een beetje uit en vertrokken om 10 uur uit het hotel. Het was alweer 44 graden. Lekker heet weer hoor. We hadden vandaag weer een reisdagje voor de boeg, op naar Zion en Coral Pink Sand Dunes SP! Eerst zetten we de klok een uur vooruit, want we kwamen Utah binnen. Onze eerste stop was in st George waar we een bezoekje brachten aan de WalMart (deze wal mart hadden we in 2012 ook al vanbinnen gezien, dus dat was weer een herkenningspuntje). We aten hier nog even een broodje bij de Subway. Toen we weer onderweg waren hoorden we het liedje Paradise by the Dashboard light, waar we mooie herinneringen aan hebben. Na nog honderd liedjes op Pulse radio, kwamen we aan in Zion NP, waar we om 16:00 langs ons favoriete restaurant the Spotted Dog reden. Helaas was deze vanaf 17:00 pas open dus we besloten door te rijden. Na een half uurtje rijden en even overlegd te hebben zijn we toch maar omgedraaid, want voor de traditie moesten we toch echt gaan dineren bij the Spotted Dog. We hebben hier namelijk 4 jaar geleden ook gegeten. Het spannendste van deze dag was dat we achter een bus reden. Daarvoor moest de hele Zion tunnel ontruimd worden want er mag maar 1 rijbaan rijden als dat het geval is. Om 17:15 waren we weer terug en we namen plaats aan hetzelfde tafeltje als 5 jaar geleden. We haalden nog wat mooie herinneringen op en namen een plankje brie vooraf. Als hoofdgerecht had Daan een NY strip steak en Kim een vega burger. Lekkah lekkah! Als dessert deelden we een crème brulee (die zelfs als sharer nog moeilijk op te krijgen was!). Om 19:00 reden we weer richting de 9 want we moesten nog een stukkie rijden naar de campground. Dit was blijkbaar de tijd voor Big Horn Sheep om uit hun holletje te komen, want we kwamen er meerdere tegen op de route. Deze wildlife hadden we nog nooit gespot, dus die kan ook weer van het lijstje af. Uiteindelijk kwamen we met schemerdonker aan op de campground van Coral Pink Sand Dunes waar we op plekje 22 stonden. We zetten de tent weer op binnen 3 minuten en lazen nog even een boekje.