Sequoia – SF

dinsdag 12 september 2017
San Remo Hotel $125
Temperatuur 29°C

We stonden om 6 uur op want we wilden vroeg op pad. Aangezien we een hotel gefixt hadden met ontbijt schoven we daar aan om half 7. Helaas was het een typisch ‘American continental breakfast’ met alleen cereals en een zelfmaak wafel machine. We besloten maar een wafel te nemen met maple syrup en maakten daarnaast een bakje oatmeal met banaan. Aangezien we de huurauto vandaag moesten inleveren hadden we gisteravond al alle koffers ingepakt en de tent en luchtbed weggegooid. De $25 tent had het sowieso begeven en het luchtbed was te zwaar om mee terug te nemen. Nu was het tijd om de koelbox te lozen. Om 7 uur reden we weg bij het hotel met als eerste doel de Abercrombie en Fitch outlet waar er maar een paar van zijn in heel de USA. Aangezien we nogal wat files voor de kiezen kregen kwamen we hier pas om 10:15 aan, maar aangezien het pas om 10 uur open ging was dat dikke prima. We spendeerden een kleine twee uur in deze outlet mall, maar vonden de A&F wel een beetje een slap aftreksel van de normale winkel en ze hadden weinig echt leuke dingen helaas. Om half 1 reden we richting de renstal car return en toen we daar bijna waren bedachten we ons dat we m nog vol moesten tanken, dus we namen een kleine detour en kwamen om half 2 bij de car return aan. Bij het inleveren kregen we te horen dat we nog ff $130 af moesten tikken ‘because you wanted roadside assistance’. Nu hadden we dit helemaal niet gevraagd, dus ging Kim even naar een vrouwtje om te regelen dat we dit niet hoefden te betalen. Dat ging gelukkig smooth, dus we konden op pad richting de stad. Met allebei een backpack van 15kg, een rugtas van 5kg en nog een koffer van pak m beet 25kg werd dat best een uitdaging. We namen eerst de BART naar station Embarcadero en zijn vanaf daar gaan lopen richting ons hotel op Mason street. Dat was misschien wat te ambitieus, want SF bestaat natuurlijk alleen maar uit heuvels. Maar doorzetters als we zijn hebben we het gered. Bij het SAN Remo hotel aangekomen gooiden we eerst alle koffers de kamer in en besloten daarna een wandeling te maken de stad door. We liepen via Lombard Street richting Pier 39 en gingen daar even een hapje eten bij het Hard Rock Café. Het begon nogal te waaien en met onze korte broekjes begon het nogal koud te worden. Dit keer hadden we wel een vestje mee, want de vorige keer in SF waren we echt aan het koukleumen. Na het diner deden we nog wat sightseeing en waren om 22:00 weer in het hotel.