Zion

dinsdag 6 augustus 2013
Zion Campground $ 30
Temperatuur 32°C

Vanmorgen werden we vroeg wakker (6.30 uur), maar allebei hadden we prima geslapen in de tent. We deden het lekker rustig aan en ontbeten met stokbrood, black forest ham en jam. We organiseerden de auto een beetje (Daan z’n nieuwe pak moest ook goed bewaard blijven) en om half 9 liepen we richting de ingang van Zion National Park. Hier lieten we onze Nationale Park pas + legitimatie zien en we mochten naar binnen. Tijdens de rit in de shuttle bus besloten we de wandeling naar Hidden Canyon te doen, een zware wandeling met een stijging van 284m die ongeveer 4 uur zou duren. Om kwart voor 10 stonden we bij Weeping Rock voor de start van deze wandeling. Bij het eerste gedeelte was de stijging vrij geleidelijk en we hadden uitzicht op Angels Landing (die we vorig jaar beklommen hebben). Daarna kwam een stuk waarbij er echt geklommen moest worden, hier waren ook weer kettingen waar je je aan vast kon houden. Na het eindpunt van de geprepareerde trail kon je nog verder de canyon in lopen, waarbij er veel ‘ge-scrambled’ (moeilijke klimmen over grote rotspartijen) moest worden. Hier kon Daan z’n aap-skills weer even laten zien J. We passeerden ook nog een mooie natuurlijke arch (boog) en klommen tot we niet meer verder konden (zie de foto met Daan op een grote steen). Op de terugweg besloten we even te relaxen op een grote rotspartij, waar we onze boeken uit de kast haalden en een uurtje gingen lezen. Om 13.00 uur liepen we weer verder en om 14.00 uur stonden we weer beneden, waar we de bus terug naar het Visitor Centre namen. Aangezien Daan een beetje bevangen was door de hitte besloten we s’middags terug te gaan naar de camping waar we lekker aan het zwembad hebben gelegen. Daan wilde heel graag bij het restaurant ‘The Spotted Dog’ eten, dus in plaats van een maaltijd op ons gasflesje werd het weer een etentje buiten de deur. Het restaurant is schuin tegenover de camping en had een prachtig uitzicht op de ondergaande zon die scheen op de rotsen van Zion. We kregen vooraf huisgemaakt brood met tomaten-tapenade (erg lekker!). Als hoofdgerecht nam Daan Guinness BBQ-ribs en Kim tenderloin Pork. Het was werkelijk verrukkelijk! We hebben in de States nog nooit zo lekker gegeten. We zaten op het terras en hier hingen voederbakjes voor kolibries, die vlogen af en aan. Erg leuk om te zien. Omdat het hoofdgerecht zo goed beviel namen we ook nog een toetje, Daan een crème brulee en Kim een panna cotta. De porties waren groot, maar het was zo lekker dat we alles opaten. Na het eten liepen we nog even naar het dorpje Springdale en bezochten wat winkeltjes. Om half 10 waren we weer terug bij de tent en genoten nog even van een drankje voordat we gingen slapen.