Grand Teton

zaterdag 10 augustus 2013
Colter Bay campground $ 20
Temperatuur 25°C

Kim stond vandaag op om half 8 en moest veel moeite doen om Daan uit bed te krijgen. Het werd uiteindelijk half 9 voordat we aan het ontbijt zaten: apple & cinnamon oatmeal met banaan. Voedzaam, maar toch ook best lekker. We hadden maar 1 nachtje geboekt in de tentcabin en we hoopten dat er nog plek was voor onze tent op de camping een stukje verderop. Dit is een first-come-first-serve campground, dus wilden we er vroeg zijn. Nadat we al het voedsel weer uit de bear locker gehaald hadden en er geen spullen meer in de cabin lagen reden we om kwart voor 9 weg van Tent Village. Het was slechts 3 min. rijden naar de camping, waar ze gelukkig nog een paar plekjes vrij hadden (we staan op plek N307). We zetten snel de tent op, luchtbed en slaapzakken erin, en we waren ready to go om half 10. Eerst reden we nog even naar het campingwinkeltje waar we cinnamon rolls kochten en even op internet konden om het verslag van de vorige dag te uploaden. Daarna vervolgden we onze weg richting Jenny Lake, waar we een wandeling gingen doen. Onderweg kwamen we nog mooie viewpoints tegen en er werden weer genoeg foto’s gemaakt. Om 10.45uur startten we met de wandeling linksom Jenny Lake, met als eindpunt de Hidden Falls en Inspiration Point. We zijn hier in berengebied, dus er wordt je aangeraden genoeg geluid te maken tijdens de wandeling, dus klapten we soms ritmisch in de handen, haha. Ook dragen sommige mensen bearspray bij zich, maar wij vonden het een beetje teveel van het goede om de spray te kopen voor $80. We hebben dan ook tijdens de wandeling (helaas) geen beer gezien. We kwamen wel ander ‘wildlife’ tegen, waaronder een dikke marmot, chipmunks en eekhoorns. Helaas nog niet de grote beesten (zoals elanden, bizons en beren), maar we hopen die in Yellowstone nog te kunnen spotten. De wandeling naar het eindpunt, Inspiration Point, was erg mooi en we gingen goed de hoogte in (een stijging van zo’n 300m). Bij Hidden Falls aangekomen was het ineens erg druk, dit omdat er ook een ferry over het meer gaat en die was net uitgeladen. De ferry kost trouwens $7 per enkele reis, maar diehards als we zijn liepen wij van het beginpunt naar Inspiration Point en weer terug (een wandeling van zo’n 11km). We deden hier uiteindelijk 3,5 uur over en waren om 14.15uur weer terug bij de auto. We besloten s’middags naar het plaatsje Jackson Hole te gaan, dit was ongeveer twintig minuten rijden. Dit plaatsje is erg leuk om te bezoeken en we genoten van de leuke kleine winkeltjes die ze daar hadden. Ook namen we nog tortillachips met salsa in een restaurantje en om 18.00uur reden we weer terug richting de camping. Hier kwamen we om 19.00uur aan en begonnen meteen met het avondeten: BBQ! Dit keer lukte het Daan gelukkig wel om de kolen aan te krijgen (met meer spiritus dan gisteren). We hadden worsten, tender steak en salade met druiven + verse ananas ‘on the side’. Daarna deden we nog een spelletje Carcassonne (die Kim met 3 punten voorsprong won) en gingen daarna in de auto zitten lezen, omdat we lek werden geprikt door muggen. Het was weer een mooie dag. P.S. de komende 3 dagen hebben we naar alle waarschijnlijkheid geen internet.