Yellowstone

maandag 12 augustus 2013
Bridge Bay campground $ 22
Temperatuur 9-24°C

We stonden vandaag om 8 uur op, zodat we vroeg konden vertrekken richting de viewpoints van de Upper en Lower Falls. Na een oatmeal ontbijtje vertrokken we om 8.45 van de camping en kwamen eerst langs Hayden Valley. Hier zagen we onze eerste echte ‘wildlife’, zomaar midden op de weg: een bizon. We waren helemaal happy. We reden weer verder en er was een kleine verkeersopstopping, met als oorzaak: een hele grote kudde bizons! Ze liepen zelfs voor en achter onze auto de weg over. Na de vertraging van ongeveer een half uur konden we onze weg vervolgen. Eerst namen we de South Rim Drive die leidde naar Artist Point. Bij dit punt, die overigens erg mooi was en zicht had op de lower falls, was het overbevolkt met Japanners, omdat er net 3 bussen waren uitgeladen. Beetje jammer van het moment, maar we besloten snel een foto te nemen en ‘m te boeken. Op naar locatie no. 2: de Uncle Tom’s Trail. Deze trail heeft 352 traptreden die beklommen moeten worden, eerst het dal in, daarna weer terug. Omdat we op 2800m hoogte zitten is het zuurstof-niveau erg laag en Kim had daarom op de weg terug moeite met ademhalen. Omdat we allebei wel honger hadden gingen we na de trail richting Canyon Village, waar we een mooi restaurantje opzochten. We namen allebei een burger: Daan de Bison-burger en Kim de Alaska Wild Salmon-burger. Het was super lekker! Ook namen we nog een gedeeld dessert: Huckleberry ijs met crumble. Jumjum. Ze hadden hier ook wifi en zo konden we dag 8 & 9 uploaden. Om 13.30uur vertrokken we weer voor het tweede tripje van de dag: we gingen naar het Norris Geyser Basin. Hier is o.a. Steamboat Geyser, een geiser die nog maar weinig actief is, maar recent (op 31 juli) een uitbarsting heeft gehad. We liepen hier een rondje van ongeveer 3km en bewonderden alle geisers en emerald pools die hier waren. Toen we klaar waren met de wandeling reden we naar de Artist Paintpots, waar we een kleine hike deden van ongeveer 1,5km. Op deze route zagen we allemaal mensen kijken in een vallei en we zagen een Bald Eagle zitten op een boom. Dit schijnt heel speciaal te zijn. We keerden om bij Beryl Spring en reden het hele eind weer terug naar onze camping Bridge Bay (inclusief opstopping van bizons). Onderweg tankten we nog en bezochten een uitkijkpunt op de Virginia Cascades (watervallen). Toen we weer terug waren op de camping relaxten we allebei nog eventjes voordat we aan het avondeten begonnen. We aten pasta met tonijnsaus en uitjes. s’Avonds maakten we nog een vuur van het hout wat we gevonden hadden en roosterden marshmallows. Onder het genot van een drankje (Yellowstone whiskey en Disaronno amaretto) zaten we nog een tijdje bij het kampvuur voordat we gingen slapen.