Amsterdam – Ludlow

We stonden op om 8 uur om ons klaar te maken voor onze lange wandelvakantie naar Wales en Schotland. Daan voelde zich nog steeds een beetje beroerd van de avond ervoor (de verjaardag van Jasper), dus die bleef nog even liggen. Na een lekker Hollands ontbijtje verorberd te hebben zijn we om 9:30 richting Schiphol vertrokken met Harry en Mieke. Na een ‘hevig emotioneel’ afscheid vertrokken we 20 minuutjes later dan gepland. Wel kwamen we stipt op tijd aan op Exeter airport (12:35, lokale tijd). Na een korte busreis naar station st. Davids namen we de trein richting Bristol om 14:26. In Bristol aangekomen namen we de trein naar Newport waar we veel rood-geklede mensen zagen. We vroegen ons af waar ze naartoe gingen en het bleek dat ze van de rugbywedstrijd England-Wales kwamen en allemaal naar huis wilden. Het was echt een mierenhoop. Dat bleek niet zo gunstig voor ons, want de trein van 17:09 (waar we al een uur op gewacht hadden) bleek stampvol te zitten en we konden er niet meer bij met onze backpacks. Gelukkig konden we de volgende trein van 17:36 wel in, maar hierdoor kwamen we vrij laat bij onze bestemming Ludlow aan. Omdat we nog moesten avondeten besloten we maar een restaurantje te zoeken. Dit werd het Ye Olde Bull Ring Tavern, waar je menu’s voor 2,4,6 en 8 pond kon nemen. Daan koos voor de sweet chili beef en Kim had een rumpsteak. Lekker gegeten met ook nog een toetje toe (rabarbertarte met custard). Vervolgens liepen we richting de camping (berg op) en arriveerden daar rond half 10 (eerst waren we nog fout gelopen). We klopten aan bij de boos-kijkende campingbazin die ons meldde dat we eigenlijk niet na 9 uur op de camping mochten. Toch liet ze ons erop en we moesten 20 pond aftikken voor 2 nachten (prima prijs!). Na ons tentje en alles erbij in 20 minuten opgezet te hebben (toch een prestatie zo in het donker) zaten we nog even van het mooie uitzicht (lichtjes van de stad Ludlow) te genieten. We gingen rond 23:30 slapen.