Mallaig

Om 7 uur ging vandaag de wekker, omdat we een dagtrip naar Mallaig gingen maken. Om 8:30 vertrok de trein en tijdens de reis hadden we de mooiste uitzichten. Op deze reis werd ook een Harry Potter film opgenomen met de Hogward Express. Om 10 uur kwamen we aan in Mallaig en we besloten een wandeling door de bergen te maken (de Circular walk). Op de tocht kwamen we ook nog schapen (met van die hoorns) tegen die boos naar ons keken, maar ze deden verder niets. We lunchten om 12:30 met uitzicht over zee en het eiland Skye. Het weer is vandaag goed, warm maar wel een beetje bewolkt. Gelukkig hebben we nog geen regendruppel gezien. Terug in Mallaig om 13:30 zochten we een bar en namen allebei een stuk taart (Daan: Victoria cream spongecake, Kim: carrot cake). We zijn daarna nog het stadje ingelopen en bezochten wat winkeltjes. We zaten tot 16:00 op een bankje in de zon. Hier kwam een oud vrouwtje nog aan Daan vertellen dat ze z’n ‘bonnet’ (petje) erg leuk vond staan. Om 16:05 vertrok onze trein weer richting Fort William en had Kim nog eventjes geslapen. Om 17:30 kwamen we weer in Fort William aan en zochten eerst naar een winkel waar Kim een light weight rugzakje kocht. Hierna zijn we gezellig uit eten geweest in restaurant “The Crofter”. Daan nam pepper steak with black pudding pie en Kim een salade met zalm, garnalen en een baked potato. Ook namen we beide een taartje voor dessert. s’Avonds hebben we hier Manchester United – Tottenham gekeken. Het werd 3-0 voor Manchester. Dat was natuurlijk jammer voor Van der Vaart. We liepen in drie kwartier terug en sliepen om 23:30.