Edinburgh – Thirsk

Om 8:15 stonden we op en maakten ons klaar voor een nieuwe reisdag. Helaas hadden vogels onze tent onder gescheten, dus dat moesten we eerst schoonmaken. Om 9 uur waren we klaar en namen we de bus naar het station, waar onze trein richting York om 10:30 vertrok. Het perron stond echt barstensvol met mensen, dus we hoopten dat we niet op de grond hoefden te zitten. Gelukkig had Daan z’n *lucky penny* bij zich, dus vonden we én een plek voor de tassen én 2 zitplaatsen achter elkaar. We stapten over in York en namen de trein naar Thirsk (die 20 min. vertraging had). Komen we uit de trein in Thirsk… regent het (OMG!) Terwijl we nog met zon weggingen uit Edinburgh. Anyway, we liepen een half uurtje naar de camping en moesten (jammergenoeg) de tent opzetten terwijl het miezerde (pas de 2e keer dat we de tent in de regen moesten opzetten hoor!). Gelukkig staat de tent snel. We zijn om 15:30 naar het plaatsje gelopen en bezochten wat winkeltjes en een bakker. Om half 6 besloten we naar een restaurantje te gaan (ja, alweer), omdat het nog steeds regende, “en dan is koken op een 1-pitter geen pleasure” (aldus Daan). We maakten gebruik van de aanbieding “2 meals and a bottle of wine for 15,99”, zeer nice! Daan nam een sirloin steak en Kim een zalmfilet. En een flesje Chardonnay erbij. Als dessert namen we beide een appel, peer en bramen crumble met hot custard. Het was het “lekkerste toetje” dat Daan ooit had gegeten. Om 19:00 gingen we boodschappen doen bij de Tesco. s’Avonds zijn we een rondje om de meren van de camping gelopen en we raakten bijna verdwaald toen het donker begon te worden. Gelukkig vonden we de camping na een kleine omweg weer terug. We zaten daarna nog even in het washok (lekker droog) en zijn rond een uurtje of 10 gaan slapen.