Reykjavik

Vanmorgen werden we al vroeg wakker, maar we hoefden pas om 10 uur te vertrekken dus deden we rustig aan. We ontbeten met bruin brood en kipfilet. Toen we bij het vliegveld aankwamen konden we ook rustig aan doen. De incheckbalie was nog niet eens geopend. Toen we even gingen vragen wanneer die open zou gaan wist het mevrouwtje meteen waar we voor kwamen – “you guys fly with Icelandair?” Ja inderdaad (dat ze dit wist kwam door onze nogal warme outfits). Het boarden verliep ook voorspoedig en we landden om 15.00 plaatselijke tijd (het is 2 uur vroeger in IJsland) in Keflavik. Hier deden we de ene koffer in de ander en pakten de backpacks. Daarna gingen we met de bus. Toen we bij het BSI busstation aankwamen hbben we de koffer in de stalling gezet voor 3500 ISK per week. Daarna zijn we naar het hostel gelopen en kwamen daar om 6uur aan. Toen we de spullen gedropt hadden zijn we naar Reykjavik gelopen, waar we op zoek gingen naar een gasflesje. Deze vonden we in 1e instantie, maar we vonden 1000 ISK (ong. 6 euro) te duur. Toen we langs het water liepen zagen we veel vissers die bijna allemaal een zalm hadden gevangen. Het schijnt dat een visvergunning duizenden euro’s per jaar kost. Rond half 9 hadden we nog geen 2e gasflesje gevonden, dus keerden we terug naar de eerste winkel. Deze bleek om 8 uur gesloten te zijn. Balen! Onze laatste hoop was gevestigd op de BSI en gelukkig was hier een pomp naast waar ze een gasflesje voor 390 ISK hadden. Dus kochten we er maar 2. Het begon helaas een beetje te spetteren, dus gingen we terug naar het hostel. Onderweg kwamen we ook nog Manneken Vis tegen (de foto’s komen later) en kochten we een yoghurtijsje in de YoYo. Ja ja- ijs in IJsland. Terug in het hostel ontmoetten we onze roommate Kimme, een Finse scout die 3 weken rondtrok. Om half 12 (NL tijd half 2) gingen we slapen.