Torrey – Monument Valley

donderdag 31 augustus 2017
The View Campground $21
Temperatuur °C

We sliepen vandaag een beetje uit, ontbeten met wat oatmeal met banaan en vertrokken om 10 uur van de campground. We namen de 24 richting Hanksville en vervolgens de 95 zuidwaarts. Een hele mooie route. Voor vandaag hadden we de Leprechaun Canyon hike op het programma staan. Om de trailhead te bereiken moest je ietsje verder rijden dan de afslag naar Bullfrog. De trailhead bevond zich links van de weg, waarbij je een klein stukje offroad moest (zo’n 200m), waar je de auto kon parkeren. We begonnen de hike om half 1 en het was alweer 33 graden. Voordat we de canyon bereikten moesten we eerst ongeveer een half uur door wat bushes in de wash breken. Aan beide kanten liepen we tussen de gebergtes door. Daan vond de hike van gisteren ‘lijken’ op de Schoorlse duinen… nou dan was dit soortgelijk aan Tirol ofzo, haha. Oftewel: totaal niet vergelijkbaar met Nederland of andere gebieden in Europa. Het lopen ging gelukkig wel weer goed, dit keer was het ook weer op een zanderige ondergrond. Toen we na ruim een half uur wandelen bij de canyon waren zagen we eerst een aantal kleine slotcanyons waar je zo in kon wandelen en een ‘goose walk’ kon doen door met beide benen op een kant van de canyon te gaan staan, maar het ‘echte’ klimmen en klauteren moest nog beginnen in de Leprechaun canyon. Aan het einde van de hike (die qua pad heel duidelijk was), liep je zo de slotcanyon in. Dit was dus een canyon waar je zo in kon lopen ipv in afdalen (zoals wat we eerder moesten doen). Toen we bij de ingang kwamen werd het meteen vrij smal en heel donker. Er was alleen een kleine spleet aan de bovenkant waar licht doorheen kwam. Hier moest je ook al een beetje zijwaarts bewegen om erdoorheen te kunnen, maar dit ging nog vrij makkelijk. Vervolgens kwamen we op een splitsing waar je linksaf een hele narrow (pfff wat is dit woord ook weer in het Nederlands? Oja..smalle😂) slot canyon had en rechtsaf een gedeelte waar je wat naar boven kon klimmen. We begonnen eerst met de narrow slot, waar we zonder rugtassen in gingen (omdat het anders niet paste🙈). Het was moeilijk om je te bewegen en best donker hier. Daan is in sommige gevallen een beetje claustrofobisch aangelegd, maar met dit soort dingen juist niet. Komt dat aapje in hem weer naar boven🙉. Daan ging eerst en Kim erachteraan. Gelukkig hadden we een camera met selfie stick eraan vast, want die konden we met de hele stick uitgeschoven doorgeven aan elkaar 😝. Het was weer een uitdaging zegmaar😏. Na zo’n half uurtje klimmen en klauteren konden we niet meer verder en keerden we terug. Wel een super wandeling weer deze!! Om 14:30 waren we weer bij de auto en vervolgden onze weg naar Monument Valley via de prachtige 95 route. Om 18:00 waren we in Monument Valley en kozen plek 21 uit op the View campground. We hebben direct uitzicht op het park 😎. Om half 8 was de sunset. En ik zeg wel niets meer…alleen het kijken naar de foto’s zegt genoeg 😍 (zonder filter)