Page – Monument Valley

Gouldings Campground $ 25
Temperatuur 30°C
130 miles gereden

Het komt steeds vaker voor dat we een zogeheten ‘uitslaapdag’ hebben, alleen blijven we hier dan niet liggen tot 10/11 uur zoals in Nederland, nee, 8 uur wakker is al uitgeslapen. Zo ook vandaag. We aten dit keer voor ontbijt een paar pakjes rozijnen-oatmeal en een banaan en zo konden we er weer een paar uurtjes tegenaan. Om half 10 vertrokken we van de camping, trouwens een super-camping, we hadden een plek met elektriciteit, snelle wifi, en mooi uitzicht, en dat voor slechts $17 (€13) per nacht. Maar goed, vandaag gingen we weer richting een nieuwe locatie: Monument Valley. We hadden via Google Maps bekeken hoe we konden rijden, en een weg gevonden die langs het Navajo National Monument leidde. We reden richting het Indianenplaatsje Shonto, waarvandaan volgens Google Maps een ‘gewone’ weg richting het National Monument leidde. Dit bleek iets anders uit te pakken, want deze weg bleek een dirtroad te zijn, een weg door de modder en over stenen. Toch waagden we het erop en het bleek een leuke route te zijn van 9 miles met vrij weinig grote obstakels, maar wel werden we weer een beetje door elkaar geschud. Toen we om half 12 bij het Navajo-Monument aankwamen spetterde het voor de eerste keer deze vakantie (overdag). We namen eerst een kijkje in het Visitor Center, waar een paar ‘echte’ indianen bezig waren met handwerk, leuk om te zien. We verkregen wat informatie van de rangers en besloten daarop de Sandal Trail te lopen (op onze slippers). Deze leidde ons naar een mooi uitzichtpunt op een oud indianendorp gebouwd onder een arch (boog) van 300 meter hoog en 150 meter breed. (zie de foto). Na dit uitstapje konden we gelukkig onze weg vervolgen via de verharde weg. Onderweg regende het weer jammer genoeg, maar wat een geluk dat we in de auto zaten vandaag. Op een gegeven moment reden we weer de staat Utah binnen en dat betekende dat de tijd een uur vooruit moest, het was nu half 2 i.p.v. half 1. Eerst bezochten we nog een soort markt met allerlei indianenspulletjes. Toen we weer verder reden zag Kim een bord staan met ‘Hot Tamales”, een typisch Mexicaans gerecht. We wisten totaal niet wat het was, Daan kende het alleen van een liedje. Dus hebben we er maar 1 gehaald voor $2. Het bleek een deeggerecht met gehakt en maïs te zijn, gerold in een maïsblad. Het was best smakelijk. Daarna reden we naar Goulding’s Campground, waar we een mooi plekje uitkozen met uitzicht op de rode rotsen van Monument Valley. Het was ondertussen al half 4 toen we de tent opgezet hadden en de zon kwam ook nog door. Om half 6 begonnen we aan de BBQ, dit keer aten we pasta met het restant vlees van gisteren. Daarna zetten we de vuurkorf aan en roosterden nog wat marshmallows.