Las Vegas – Bishop

America’s Best Value Inn $ 65
Temperatuur 48°C
350 miles gereden

We hadden vanmorgen moeite om ons lekkere bed uit te komen, omdat we een nieuw Vegas-ritme hadden. Toch ging de wekker gewoon om kwart voor 7, omdat vandaag de eerste lange reisdag gepland stond. We liepen 2 keer op en neer naar de parkeergarage, die op 15 min. lopen van de kamer was. Ook hadden we gratis ijs uit de ijsmachine kunnen halen, dus onze koelbox was weer voorzien (het water was helemaal heet, omdat het zo’n 50 graden was in de parking). Om kwart voor 8 reden we Vegas uit richting Death Valley. We kunnen zeker zeggen dat we het erg naar ons zin hebben gehad, hopelijk kunnen we deze gave stad in de toekomst nog eens bezoeken. Om 10 uur reden we het Nationale Park Death Valley binnen en we namen eerst de afslag naar Badwater, een grote zoutvlakte die 85.5 meter onder zeeniveau ligt. Hier tikte de temperatuur net niet de 50 graden aan, hij bleef op max. 48 graden staan. Desalniettemin heel heet! Het lijkt net of je in een föhn stapt als je uit de auto stapt. Na Badwater reden we de Artist Drive, waar de uitzichten erg mooi waren. Het deed ons een beetje denken aan Landmannalaugar (IJsland). Hierna reden we richting uitgang van het park, waar we in de bergen erg moesten klimmen (toen zaten we weer op 1600 meter boven zeeniveau). Op een gegeven moment hoorden we een heel erg hard geluid boven ons langs en we schrokken ons dood. Daarom stopten we langs de weg en toen kwam het geluid nog een keer over ons heen. Het was gewoon een dikke F16 die daar aan het trainen was en die iets van 5 meter boven ons langs vloog! Op de stopplek stonden ook andere Nederlanders, die zelfs een soort show van de F16 hadden gezien. De F16 maakte nog een looping en verdween toen helaas. Toch was het een hele aparte ervaring. Om 3 uur reden we Bishop binnen en checkten in in het hotel. We waren na deze 7,5 uur op weg toch wel wat uitgeput, dus deden we even een middagslaapje. Ook bezochten we nog Erick Schat’s Bakery, een ‘Nederlandse’ bakker. Alleen waren de prijzen voor het brood zo hoog (5 dollar!) dat we alleen 6 donuts voor 3,25 kochten. Om 8 uur hadden we nog wel wat honger, dus namen we voor de eerste keer deze vakantie een Mac Donalds menu. Ook kregen we er via een actie een gratis Oreo McFlurry bij. Om half 10 waren we weer terug bij het hotel en bekeken nog wat Olympische Spelen.