Nice

Vandaag zijn we lekker uitgeslapen en stonden op om 10 uur. Nadat we de slaapzakken uitgeklopt hadden en 2 croissantjes voor het ontbijt gekocht hadden zijn we om 11:21 in de trein gestapt naar Nice. Toen we in Nice aankwamen zijn we eerst wat winkeltjes ingegaan en hebben we weer een shotglaasje gekocht. Om 13:00 zijn we richting de kust gelopen (erg veel kiezelstenen!) en hebben onze spullen neergelegd op een handdoekje. Na een verkoelende duik in de zee kwamen er opeens hoge golven en onze spullen werden bijna overspoeld. Gelukkig konden we ze nog net op tijd redden van de verdrinkingsdood. Na het zwemmen zijn we de boulevard opgelopen en gingen we een trap oplopen om naar een waterval te gaan. Bij de waterval aangekomen hebben we nog wat mooie foto’s gemaakt van het uitzicht en daarna zijn we het oude centrum van Nice ingelopen waar we om 15:30 een restaurantje gingen opzoeken wat in ons budget paste. Gelukkig kwamen we na een tijdje lopen een tent tegen die een hoofdgerecht (plate) en een drankje aanbood voor slechts 9,90. Dus wij naar binnen… en het was nog lekker ook! Daan had een biefstuk met pepersaus en patat en Kim een inktvis-filet met tagliatelle. Na het vroege diner zijn we nog door de stad gelopen richting station. Weer kwamen we veel zwervers tegen met honden en rare kleren. Ook kwamen we langs een plein waar skateboarders trucjes aan het doen waren. Hier hebben we ook nog even op een bankje zitten kijken. Op de terugweg vanuit Nice zijn we weer naar de Intermache geweest waar we wat drinken en avondeten voor de volgende dag kochten. Om 19:00 waren we terug op de camping waar we het geleende ANWB-boekje teruggaven aan Dany en Erik (de 2 Nederlanders waar we leuk mee gepraat hebben gedurende ons verblijf op deze camping). Het was zo gezellig dat we bij hun tent bleven hangen en uiteindelijk bleven plakken tot 1:30. Daarna zijn we meteen ons bedje ingedoken.